همه چیز در مورد لپ تاپ HP – قسمت دوم

1 02 2009

در قسمت گذشته  بررسی نسبتا کاملی از بدنه ی HP صورت گرفت . ذکر این نکته ضروری است که بدنه ی این نوع لپ تاپ کاملا غیر فلزی است ( بر خلاف لپ تاپی مثل Macbook pro که بدنه ی آن از جنس آلومینیوم سبک و مستحکم است (aircraft-aluminum) که خنک ماندن دستگاه را هم تضمین می کند،البته این نوع ماده قیمت را به میزان قابل توجهی افزایش داده است).در کل  بدنه ی HP  ظریف ،دارای استحکام کافی ،زیبا ،دارای وزن متوسط و امکانات کافی است که نیاز های 80 درصد کاربران را جوابگوست. اکنون به معرفی سایر قسمت های دستگاه می  پردازیم.

صفحه نمایش

صفحه نمایش پیش فرض معرفی شده روی مدل DV-5 در حالت 15 اینج ، 800*1280 است .

رده ی 16 اینچ بصورت پیش فرض دارای رزولوشن 768*1366 است که تصاویری از این نمونه

( مدل HDX16t ) در زیر مشخص است.البته کسانی که صفحه نمایش 16 اینچی دارند ، رزولوشن

1080*1920 را توصیه می کنند ، که لپ تاپ های 18 اینچی HP دارای همین رزولوشن اند.

394611

39459

39457

سیستم صوتی و بلند گوها

بر خلاف سایر لپ تاپ ها که کاربران از کیفیت صدا در آنها اظهار ناراحتی می کنند ، تمامی کاربران HP در کمال تعجب متفق القول اظهار رضایت می کنند. این هم بدان علت است که شرکت دیگری بنام altec lansing اقدام به طراحی بلندگو ها کرده است. در هنگام بازی ووفر و صدای سه بعدی/ دالبی  احساس خوشایندی به کاربر می دهند.

عملکرد سخت افزاری

تجهیزات سخت افزاری در تمام لپ تاپ ها یکی است.چون این کارخانه ی سازنده ی لپ تاپ نیست که قطعات سخت افزار را تولید می کند. مثلا ساخت cpu به عهده ی دو شرکت amd , intel است.تنها هنر شرکت ها خوب config کردن سخت افزار است. امروزه اکثر دستگاه ها در حالت پیش فرض دارای پردازنده ی core2 ،مقدار رام 3GB  ، هارد دیسک 250GB و دی وی دی رایتر هستند.

ابتکاری که hp در مدل DV5-1124  در نوع خود جالب است:

در این مدل از پردازنده amd و کارت گرافیک ati که ساخت خود شرکت amd است استفاده شده است.

نام دقیق این پردازنده AMD Athlon X2 QL-60 Dual-Core است که فرکانس کاری آن 1.9 است .

نام دقیق کارت گرافیکی هم ATI Radeon HD 3200 RS780M است که دارای حافظه 256MB بصورت dedicated است و تا 1406MB هم با رام شیر می کند.

این دو بسیار با هم سازگار هستند وجوابگوی اکثر بازی ها نظیر FIFA09 هستند.

لازم به ذکر است که پردازنده ی amd عملیاتی نظیر copy/paste را بسیار سریع تر از intel انجام میدهد و در بعضی موارد هم کندتر از intel است. چون نوع این cpu ها از نوع mobile است ،مصرف و حرارت تولیدی کمتری دارند. البته قیمت لپ تاپ هایی که با amd تولید می شوند حدود 100 تومان کمتر است.

توصیه 1: از خرید لپ تاپ هایی که مشخصات سخت افزاری آنها  بالاتر از مقدار فوق است بپرهیزید!

چون قیمت ، وزن ، مصرف باطری و تولید حرارت به شدت بالا می رود . در صورتی که سخت افزار مطرح شده جوابگوی 99 درصد کار های شما خواهد بود ، بدون آنکه حتی ذره ای احساس کند شدن سیستم کنید.

توصیه 2: همانطور که گفتم amd بخرید.خوب و به صرفه است.

توصیه 3: کسانی که 3GB رام دارند می دانند که مصرف رام در کامپیوتر از 1.8GB در بدترین حالت بالاتر نخواهد رفت ، 2GB کافیست. به فکر جیب  و کمر خود باشید.(قرارست مسافت زیادی با لپ تاپتان طی کنید)

توصیه 4:به آشنایانتان بگویید از دبی ، کانادا یا امریکا برایتان لپ تاپ بیاورند.حدود 200 تومان ارزان تر است.

گول گارانتی های داخل را نخورید.چون hp با گارانتی در ایران گران تمام می شود.

توصیه آخر. mini usb keyboard وmini usb mouse بخرید. تا لپ تاپتان دست نخورده و تمیز بماند.

hp کارت شبکه ، وایرلس وdial-up هم دارد ، اما بلوتوث ندارد.قیمت بلوتوث از 5 تومان شروع می شود که می توانید آن را از طیق usb به لپ تاپتان متصل کنید.

عده ای می گویند هارد hp پر سو صداست.با آن ها موافقم.فن آن هم دارای صدای کمی نیست.

lightscribe  ،  کنترل از راه دور ،نرم افزار های جانبی رایت وبکاپ از دیگر نکات مثبت hp هستند.

40262

دوام باطری در حالت hp recommended حدود دو ساعت ونیم است که در حالت high performance به یک ساعت و نیم کاهش میابد. این مقدار حدودا یک ساعت کمتر از لپ تاپ های دیگر است،واز نظر من یک نکته ی منفی بزرگ است.

جدول مقایسه ی لپ تاپ ها :

capture
مقایسه ی کیفیت تصویر با Dell Studio XPS 16

39847

39853

منتظر مطالب بعدی با لپ تاپ هایی مثل سونی و دل باشید .

پی نوشت :

دوستان یک سری نظر دادند که من اینجا نیاوردم.من فکر می کنم این پست داره کم کم قدیمی میشه. واسه همین انتقادات شدیدی حتی خودم به مطالب بالا دارم . ولی باید به این نکته اشاره کنم که هدف از پست بالا این بوده که شما پول کمتری خرج کنید ، ولی الان حتی با یک ملیون میشه یه لپ تاپ خوب خرید. (یک مطلب در مورد dell نوشتم که جدید تره ، اون رو هم بخونید بد نیست:https://persia4ever.wordpress.com/2009/07/04/dell-studio-xps-13-%d8%b2%db%8c%d8%a8%d8%a7%d8%8c%da%a9%d9%85-%d8%ad%d8%ac%d9%85%d8%8c%d9%be%d8%b1-%d9%82%d8%af%d8%b1%d8%aa/)

مطالب مرتبط :

همه چیز در مورد لپ تاپ HP – قسمت اول

Dell Studio XPS 13 زیبا،کم حجم،پر قدرت

Apple 15-inch MacBook Pro ، سری در سر ها

همه چیز در مورد تبدیل ظاهر vista به mac leopard

کارها

اطلاعات

13 پاسخ

2 02 2009
amir

با سلام من خودم دومین لپ تابی هست که از اچ پی دارم این یکی که تازه گرفتم از کانادا عاشق این ارم اچ پیم که روشن میشه واقعا عالیه( dv3510nr)سایز 13.3 سیپیو اینتل سترینو2 2@2.00گیگاهرتز هارد 320 ساتا کارت گرافیک ان ویدیا 512 با شر 2048 رم 4 گیگ با ساپورت 8گیگ بلوتوت فینگرپیرینت ریموت کنترل ودی ویدی و باتری 6سل با 3 ساعت عمر مفیدو…. حالا به نظر شما این لپ من چند میرزه؟
من با یه پرینتر خریدم 1500دلار کانادایی

2 02 2009
persia4ever

با توجه به اینکه دلار کانادا به تومن ارزونتر از دلار امریکاست،خرید از اونجا واقعا مقرون به صرفس.اگه از استرلیا بخرید که چه بهتر.

2 02 2009
tafa

salam
khayli aali bood.
age inja update shod maroo bikhabar nazarid.
mer30
bye

2 02 2009
امین

سلام.
این جا که هر کی حرف خودش رو میزنه.
من یه لپ تاپ می خوام که کارایی بالایی داشته باشه.یعنی چون فوتوشاپ کار می کنم می خوام جواب کار حرفه ای با فوتوشاپ رو بده.
یه سوال دیگه:این که کارت گرافیک مثلا 256 real داره و مثلا 1053 هم از رم میگیره یعنی چی؟
یعنی جواب میده یا این که اذیت می کنه و …
من واقعاتجربه ای که با لپ تاپ های دوستام داشتم،کیفیت دل خیلی اومده پایین.خیلی راحت هنگ می کنه.
یا علی.

3 02 2009
mori

salam fagat vaio sony tope az har nazar negah mikoni arzeshe poli ro ke dadin ro dare vagean alie

23 06 2009
نيو ايج دوست

سلام
يه مشكلي كه بيشتر لپتاپ ها دارن دي وي دي رايترشون هست كه معمولا سامسونگ توشيبا هستن كه با اين مدل شروع ميشن (TSST) مشخص ميشن . آشغال ترين چيزي هستن كه من تا حالا ديدم نه درست مي خونن و نه درست رايت مي كنن بعد از يه مدت از كار مي افتن هر چي هم فريم وير بزني سودي نداره . مي خواستم از هر كسي كه اچ پي داره بپرسم كه آيا اچ پي هم از دي وي دي رايتر هاي سامسونگ استفاده مي كنه يا از شركت خودش استفاده مي كنه . بدجور به اين نياز دارم . خواهش مي كنم يه كمكي بكنيد
ايميلم هم هست a_z1384@yahoo.com

27 06 2009
urmiasoft

سلام
من ميخوام يك لپ تاپ بخرم براي گيم سازي و كار با تردي مكس از ميان hp و sony و dell شما كدام مدل را پيشنهاد ميكنيد من خودم dell studio xps و hp pavilion dv6 1199 را انتخاب كردم ولي نميدونم كدوم خوبه لطفا با دليل بگيد كدوم خوبه
متشكرم

20 07 2009
roozbeh

lap tope dv3655 BT nadare?!!!!

22 12 2009
عسل

سلام من داشجوی فوق در رشته آمار هستم و برای کارهای آماری که بیشتر هم با اعداد سر وکار دارم دنبال لپ تاپی مناسب تا حدود قیمت1 میلیون 200 هستم در ضمن نرم افزارهای رشته من تقریبا سنگین هستند لطفا منو راهنمایی کنید

2 02 2010
Dell Studio XPS 13 زیبا،کم حجم،پر قدرت « Persia4Ever

[...] همه چیز در مورد لپ تاپ HP – قسمت دوم [...]

2 02 2010
همه چیز در مورد لپ تاپ HP – قسمت اول « Persia4Ever

[...] همه چیز در مورد لپ تاپ HP – قسمت دوم [...]

2 02 2010
Apple 15-inch MacBook Pro ، سری در سر ها « Persia4Ever

[...] همه چیز در مورد لپ تاپ HP – قسمت دوم [...]

7 09 2010
پونه

سلام با تشکر از مطالب خوبت
من میخوام یه لب تاپ بخرم که کارایی بالا داشته باشه
یکی از آشناها قراره از آمریکا بیاره
واسه همین میخوام یه چیز خوب معرفی کنین یه بنری که بشه باهاش کارای معماری هم انجام داد قیمتش هم 1.5 فوقش 2 تومن بیشتر نباشه ممنون

پاسخی بگذارید

دنبال‌کردن

هر نوشتهٔ تازه‌ای را در نامه‌دان خود دریافت نمایید.

