ریاکار نیستیم!

2 08 2008

توی یه جمعی نشستی،یه دفعه یه حرف حکیمانه ای میزنی که هم خودت و هم دیگران تا یه ربع میرن تو فکر!

بعد که تو خلوت خودت با خودت فکر میکنی،میگی بابا چرا آخه اینو گفتم.من که اصلا خودم هم به این حرف عمل نمی کنم،یه مدتیه ریاکار شدما!

ولی نگران نباش،شنیدی میگن توی یه سر یه فکره ، تو دو سر صد فکر.تو هم از این اصل مستثنا نیستی،بر اساس تجربه ای که داشتی و بر اساس حرف هایی که دیگران توی جمع زدن ، در همون لحظه استدلاله خودتو بیان کردی.نمی دونم حرفمو درک میکنی یا نه.

به نظر من اینجور فکر هایی که یک دفعه تراوش می کنن دارای یه سری خصوصیات هستن:

1.دلنشین ولی تکان دهنده اند.

2.به نظر درست اند ولی تنها در مورد یا موارد خاصی درست اند.

3.خیلی خام ونپخته اند،ولی باید توجه داشت که ایدئولوژی فرد گوینده در آن نهفته است،و تا حدی درک ، فهم و میزان پختگی فرد رو بیان میکنن.

4.بعضی تفکرات منشا تحولات بزرگی هستن و باید اونا رو جدی گرفت.

حالا تنها هدف من از این نوشته اینه که این شجاعت رو بهت بدم،که تفکرات لحظه ای خودت رو جدی بگیری،حتی اگه دیگران به شدت باهاش مخالفت کنن و به این باور برسی که حتی اگه به حرفی که زدی عمل نکردی ، ریاکار نیستی.

در ضمن جرقه های ذهنی دیگران رو هم جدی بگیر و ریا ندون.

کارها

Information

پاسخی بگذارید

